top of page
Search

מה אני עושה בימים אלו?

הימים האחרונים פוגשים כל אחד ואחת מאיתנו בצורה טיפה שונה אבל ממה שאני שומעת- אצל רבים ורבות עולות תחושות של לחץ, תסכול וחרדה לעצמנו ולאחרים. אמנם הימים האלו תפסו את רובנו לא מוכנים, אבל לרובנו יש כלי אחד או שניים שאנחנו כבר עובדים איתו ושיכול לעזור לנו לצוף על פני הגלים הנוכחיים.

אז מה אפשר לעשות? איך למרות שהנסיבות לא בשליטתנו אנחנו עדיין יכולות למצוא את הציר הפנימי היציב שלנו ולמצוא שלווה בתוכנו?

הנה 3 דברים שאני אשמח לשתף אתכם שאני משתדלת לעשות בימים אלו:


❤ מינון ובחירה חופשית – ההמלצה הראשונה שלי היא לשמור על המינון הנכון בין שאננות ואדישות לבין התעסקות יתר. איך זה נראה בפועל? להישאר מעודכנות ולשמוע/לקרוא חדשות אבל לשים לב שאנחנו לא מזינות את עצמנו בחדשות המלחיצות ובתרחישים הגרועים ביותר. בדיוק כפי שאנחנו מקפידים על מזון נכון לגוף שלנו, צורכות מס' מסויים של ארוחות ביום ומשתדלות לאכול לפי מידת הרעב שלנו, כך נרצה גם לצרוך את המזון המנטלי שאנחנו סופגות מהרשתות החברתיות ומהתקשורת במינון הנכון ובאופן הנכון, הרי לרוב אנחנו לא אוכלות כל היום ללא הפסקה ולרוב אנחנו בתשומת לב למה אנחנו אוכלות ולא נאכל כל מה שיגישו לנו נכון? כך גם כאן יש לנו בחירה חופשית: אנחנו יכולות לבחור להתעדכן באתר שנותן מידע מהימן במקום אתר שמה שחשוב לו זה לזרוע פחד ולייצר כותרות שיגרמו לנו ללחוץ עליהן. אנחנו יכולות לבחור לשמוע חדשות רק פעם ביום במקום להיכנס לאתרי החדשות מדי שעה, אנחנו יכולות להיכנס לאתרים שמפיצים חדשות טובות, עידוד ותקווה.


❤ סביבה מיטיבה – כמו ההזנה שאנחנו מקבלים מהחדשות – חשוב שנהיה במודעות גם להזנה הנפשית/מנטלית שאנחנו מקבלים מהסביבה שלנו. כדאי להשקיע מחשבה בא.נשים איתם אנחנו נפגשות ובמידת האפשר ניפגש כמה שיותר עם א.נשים אשר יעזרו לנו להתעלות מעל החרדה והלחץ, א.נשים שיכולים לתת לנו פרספקטיבה נכונה יותר ופחות דיכוטומית, א.נשים שנעים לנו לשהות בחברתם, שמעלים על פנינו חיוך ומעוררים בנו איכויות מיטיבות כגון אהבה, שמחה, חמלה, תקווה, אופטימיות, רצון לעזור וכו'.

❤ תרגול פיזי/מנטלי – כיוון שאנחנו עלולות להיכנס למצב של חשיבת יתר כל תרגול של נוכחות בכאן ועכשיו, ב'יש' במקום ב'אין', יכול לייצר אי של שקט, שבתקווה יגדל ויתרחב בתוכנו ומחוצה לנו, ובתקווה – מרגע שיצרנו אותו - נוכל לשהות בו כמה שיותר. אז מה אפשר לתרגל?

** נשימות - כמה חשוב לזכור לנשום בכל פעם שנוצר בתוכנו כיווץ בגלל פחד או חרדה שמתעוררים. עם כל כיווץ שכזה נוצר בתוכנו רישום של הפחד או החרדה – אבל עם נזכור לנשום ולחייך חיוך קטן עם הנשימה נוכל לשחרר את הכיווץ, ולמנוע מהרישום הזה להירשם. במקום לצבור רישומים של חרדה – נצבור רישומים של נשימות וחיוכים. בפן הבריאותי חשוב גם לומר שנשימה מרגיעה את מערכת העצבים ומעודדת הרפיה וריפוי.

** נוכחות – תרגול יוגה, מדיטציה, ציור, ריקמה או כל סוג אחר של תרגול/אומנות שמאפשרים להיות ברגע הנוכחי. כל פעולה שכזו עוזרת לנו להתקרקע בגוף שלנו, להתמקד באובייקט פעולה אחד ולהיות נוכחים כאן ועכשיו במקום בעתיד ובאחר כך שלשם החרדה והפחד לוקחים אותנו.

** הכרת תודה/ הכרה בטוב – תרגול של הכרת תודה יכול להתבצע ע"י חשיבה, כתיבה או תרגול מדיטציה. בכל שלושת האופנים המטרה היא להתבונן בכל הטוב שיש בחיינו כבר עכשיו, לעזור לנו להפנות את הזרקור מהרע לטוב, מהמפחיד למרגיע, מהעצוב למשמח. תירגול הכרת תודה עוזר לנו לנטוש לכמה רגעים את החשיבה המפרידה של "או או" ולעבור לצורת החשיבה של "גם וגם". להסתכל על מה כן יש לי טוב כרגע בחיים, בגוף בנפש. לי ולאנשים סביבי.

לסיכום אגיד שההמלצות האלו הן המלצות אישיות שלי ולא באות כמובן בסתירה לכל ההמלצות וההוראות הבריאותיות שיש לנקוט בהתאם להוראות משרד הבריאות. ההמלצות הללו הן שיטות שאני עובדת איתן ומאמינה בהן והלואי וכמה מכםן ייקחו משהו מהן, תיישמו והלואי הלואי וזה יעשה לכםן טוב.

ימים טובים ❤️ איילת

*מוזמנים ומזומנות לשתף לרווחת כולם.ן*



34 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page